BU VİTAMİNİN FAZLA KULLANILMASI BÖBREKLERE ZARAR VERİYOR

Bu vitaminin fazla kullanılması böbreklere zarar veriyor

Bu vitaminin fazla kullanılması böbreklere zarar veriyor

Bu vitaminin fazla kullanılması böbreklere zarar veriyor


Yardımcı .Doçent.Dr.Nihan Çakır bu takviyelerin doktor tarafından reçete ile verilmedikten sonra bilinçsizce kullanılmaması gerektiğini bildirdi.Ve bu vitaminin fazla kullanılmasının böbreklere zarar verdiğini bildirdi

Bu vitaminin fazla kullanılması böbreklere zarar veriyor

Damla ,ampul,ya da sprey şeklinde vücuda alınan D vitamini takviyeleri fazla kullanıldığın da ciddi sağlık sorunlarına yol açıyor.En iyi D vitaminin güneş ışıkları olduğunu bildiren Dr.Nihan Çakır vücuda fazladan alınan D vitaminin böbreklerde kum ve taş oluşumuna sebep verdiğini bildirdi.

Ampullerin fazla kullanılması özellikle D vitamini fonksiyonu kalsiyum emilimi üzerinde olduğu için kalsiyumun daha fazla emilmesine ve böbreklerde rahatsızlıklara neden olabiliyor dedi.D vitamini kullanımının son yıllarda çok arttığını ve bunun da  vücutta kalsiyum metabolizmasını bozduğunu bildirdi.

Fazla vitaminin bağırsakları da olumsuz etkilediğini belirten Dr.Çakır :Kalsiyum metabolizmasını bozduğu için  özelikle bağırsaklardan emilimi değiştireceği için  böbrekte kalsiyum taşları oluşturacağı ya da Nefrokalsinoz  dediğimiz duruma yol açabiliyor dedi.

Kaynak:milliyet.com.tr




Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir